Drip it Ethiopia Yirgacheffe Ovocná, s tónmi bergamotu
Kód: 228/5 228/20 Zvoľte variantSúvisiaci tovar
Podrobný popis
Etiopia Yirgacheffe je príjemne sladká od začiatku do konca. V jej chuti nezaznamenáte ani náznak horkosti, alebo kyslosti. Iba sladkasté tóny pripomínajúce pomaranč, bergamot a čierny čaj. Pokiaľ holdujete kávam s ovocným nádychom, túto Etiópiu si zaručene obľúbite. Na jej prípravu odporúčame použiť max. 175 ml vody. Najradšej ju máme bez mlieka, v horúcich dňoch je dňoch je skvelá na ľade.
Čo je káva vo filtri? 10g čerstvo namletých výberových zŕn v šikovnom filtri, vďaka ktorému je príprava filtrovanej kávy hračka aj tam, kde nemáte kávovar, ani iné vybavenie. Perfektné na cestovanie.
Odkiaľ pochádza
Táto káva pochádza oblasti Yirgacheffe v Etiópii, kde je pestovaná v nadmorskej výške 1840 - 2000 mnm na farmách pestovateľov fairtradového družstva Ngelle Gorbitu (súčasťou únie OFCU). 895 drobných pestovateľov tohto družstva zbierajú kávové čerešne výhradne ručne a praktizujú tradičné a ekologické postupy. To znamená, že kávovníky nerastú v monokultúrach, ale spoločne s ďalšími stromami v niekoľkých poschodiach a sú tak prirodzene zatienené (Shade grown coffee). Zrnká sú spracované tzv. suchou metódou, čo sa pozitívne prejavuje na ich chuti a ochrane miestnych vodných zdrojov. Vďaka certifikácii Faitrade získala únia OFCU dostatok prostriedkov na podporu miestnych obyvateľov vybudovaním škôl a lekárskych centier.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Drip it sú dvaja kamaráti, Jirka a Tomáš. Ako baristi o dobrú kávu nemali núdzu. S nástupom do novej práce prišla zmena. Dosť sa nacestovali, na vybavenie a kávu z domova nezostávalo v batohu miesto, na návštevu kaviarne nebol čas.
Aby neskončili u rozpustnej kávy, začali hľadať prenosný a jednoduchý spôsob prípravy kávy, ktorú by zvládli v prostredí a s vybavením, ktoré mali k dispozícii. Najprv tvorili rôzne prototypy, ale nakoniec v Japonsku objavili hotovú vec.
Najskôr si kávu objednávali len pre seba. Túžba po vlastnej firme aj fakt, že k nim pre kávu chodilo čoraz viac kolegov, je v roku 2014 priviedli k založeniu vlastnej značky kávy.